lauantai 26. lokakuuta 2019

Vinkit ihonhoitoon, joko tunnet Korealaisen ihonhoidon salaisuudet?

Iän karttuessa olen alkanut kiinnittämään huomiota entistä enemmän sekä sisäiseen hyvinvointiin että ihosta huolehtimiseen myös ulkoisesti.
Olen aina ollut kiinnostunut meikestä ja ihonhoidosta. Vaikka en arkena käytäkään meikkiä kovin paljoa, panostan sitäkin enemmän ihonhoitoon.

Tutustuin puolivahingossa monien hehkuttamaan Korealaiseen ihonhoitoon ja olen myös nykyään sen vankka kannattaja.

Mitä korealainen ihonhoito sitten on?

Korealaiset naiset ovat löytäneet säteilevän, hyvinvoivan ja hoidetun ihon salaisuuden.

Ihonhoito on osa korealaista kulttuuria ja se alkaa varhaisess iässä. Se on myös oleellinen osa korealaisten naisten elämää. Kaunis, kosteutettu ja hehkuva iho vaatii hieman vaivaa, mutta on todellakin sen arvoinen.

Keskeinen tekijä korealaisessa ihonhoitorutiinissa on oikeanalisten ihonhoitotuotteiden kerrostaminen oikealla tavalla saadakseen niistä parhaan mahdollisen hyödyn ihon hyvinvoinnille – 10 vaihetta, jotka saavat ihosi kuntoon.

Nyt ei kannata säikähtää. 10 vaihetta saattaa kuulostaa todella pitkältä ja paljon aikaa vievältä rutiinilta, mutta todellisuudessa se ei ole niin. 

Lähtiessäni kokeilemaan tätä 10 vaiheen menetelmää, olin skeptinen siitä, jaksanko noudattaa niitä. 

10 vaihetta:

1. Öljypohjainen puhdistus
2. Vesipohjainen puhdistus
3. kuorinta
4. kasvovesi
5. hoitoneste
6. seerumi
7. kangasnaamio
8. silmänympärysvoide
9. kosteusvoide
10. yönaamio /päivällä aurinkorasva

Sinun ei välttämättä tarvitse seurata kaikkia 10:tä vaihetta päivittäin vaan voit valita ne tuotteet, jotka vastaavat ihosi tarpeisiin parhaiten. 

Tätä olen itse soveltanut melkein päivittäin. Käytän molempia puhdistusaineita, mikäli olen meikannut tai ollut jossain missä ihoon olisi tullut enemmän likaa. 

Kuorintaa käytän noin kerran viikossa, samoin naamiota. Nyt talviaikaan alan varmasti käyttämään yönaamioita muutaman kerran viikossa. 

Päivittäiseen rutiiniin, jota käytän aamuin illoin kuuluu siis kasvojen puhdistus, kasvovesi, hoitoneste, seerumi, silmänympärysvoide sekä kosteusvoide. Kesällä laitoin vielä päivittäin aurinkovoiteen. Minulla on ollut tämä Mizon aurinkovoide käytössä ja se sulautuu ihanasti iholle ilman, että iho jää tahmeaksi. Luultavasti lisään sen rutiineihin taas kun lumet tulevat.



Ihoni on näiden viiden kuukauden aikana, joina olen näitä rutiineja noudattanut, voinut todella hyvin. Ihoni on tasaisempi, hehkuvampi, pintakuiva iho ei ole oireillut (talvi näyttää todellisen tilanteen) ja silmien ympäriltä ilmerypyt hieman tasoittuneet. Olen siis vaikuttunut. 

Ihanaa sunnuntaita ❤️

Nyt lähden viimeistelmään kummipoikani 2v kakkua ja muutaman tunnin päästä arvotaan kuorinta vartalolle


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti